• English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • português (Brasil)
    • Bahasa Indonesia
    • русский
    • العربية
    • 中文
  • English 
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • português (Brasil)
    • Bahasa Indonesia
    • русский
    • العربية
    • 中文
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Journals AtoZ
  • Educar em Revista
  • View Item
  •   Home
  • Journals AtoZ
  • Educar em Revista
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of the LibraryCommunitiesPublication DateTitlesSubjectsAuthorsThis CollectionPublication DateTitlesSubjectsAuthorsProfilesView

My Account

Login

The Library

AboutNew SubmissionSubmission GuideSearch GuideRepository PolicyContact

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors

"Eu, professora" em face da implementação da Política Nacional de ampliação do Ensino Fundamental na rede municipal de Curitiba, PR

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Author(s)
Moro,Catarina
Keywords
Ensino Fundamental de 9 anos
professor
Núcleos de Significação
sentidos
implementação da política

Full record
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12424/12227
Online Access
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-40602015000400219
Abstract
Resumo Neste artigo se discute a visão de professoras acerca do vivido em decorrência da implementação do Ensino Fundamental de 9 anos. Trata-se de estudo qualitativo, na perspectiva da Psicologia Histórico-cultural. Foram realizadas entrevistas individuais com seis professoras do 1º Ano do Ensino Fundamental de 9 anos, da Rede Municipal de Curitiba. A análise das entrevistas teve como base a metodologia de Núcleos de Significação, proposta por Aguiar (2000, 2006) e Aguiar e Ozella (2006). A discussão focaliza o núcleo "Eu, professora" constituído para a interpretação da visão das professoras, articulado ao indicador "Sentimentos, dificuldades e soluções", que desvelam, a partir de singularidades próprias, o modo como as professoras sentem e enfrentam a realidade decorrente da implementação da Lei nº 11.274/06. Os relatos indicam um grande hiato entre a experiência vivenciada e as expectativas das professoras quanto às condições necessárias para a efetivação de práticas educativas adequadas. Nesse processo de implementação da política de ampliação do Ensino Fundamental, parece não se ter atentado para o fato de que as crenças e pensamentos dos professores trazem implicações para a implantação das políticas em geral (Mainardes, 2006; Santos & Vieira, 2006; Gomes, 2005; Sampaio & Marin, 2004; Barreto & Mitrulis, 1999), o que não é diferente para essa política, em específico.
Date
2015-12-01
Type
info:eu-repo/semantics/article
Identifier
oai:scielo:S0104-40602015000400219
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-40602015000400219
Copyright/License
info:eu-repo/semantics/openAccess
Collections
Educar em Revista

entitlement

 
DSpace software (copyright © 2002 - 2023)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.