• English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • português (Brasil)
    • Bahasa Indonesia
    • русский
    • العربية
    • 中文
  • English 
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • português (Brasil)
    • Bahasa Indonesia
    • русский
    • العربية
    • 中文
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Globethics User Collection
  • Globethics Library Submissions
  • View Item
  •   Home
  • Globethics User Collection
  • Globethics Library Submissions
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of the LibraryCommunitiesPublication DateTitlesSubjectsAuthorsThis CollectionPublication DateTitlesSubjectsAuthorsProfilesView

My Account

Login

The Library

AboutSearch GuideContact

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors

Modelo de Gestión Ambiental basado en Valores Conservacionistas que Contribuya a la Integración Universidad

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Thumbnail
Name:
eeq.pdf
Size:
160.0Kb
Format:
PDF
Download
Author(s)
Briceño, Moros
Alexy, José
Márquez, Sánchez
Keywords
conservation values, community involvement
GE Subjects
Economic ethics

Full record
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12424/186396
Abstract
La educación en valores conservacionistas representa una vía para promover cambios permanentes de actitudes, formación de conciencia y sensibilidad hacia los problemas socioambientales, por lo que se requiere la cooperación y participación de las universidades para lograr la internalización de valores en las comunidades. El presente estudio tiene como objetivo proponer un modelo de gestión ambiental basado en valores conservacionistas que contribuya a la integración de la Universidad Nacional Experimental del Táchira [UNET] con la comunidad Río Chiquito, Parroquia La Petrolea, Municipio Junín, Estado Táchira, Venezuela. Metodológicamente se ubicó en una investigación de campo, descriptiva, bajo la modalidad de proyecto factible, con apoyo en el paradigma cuantitativo, adoptándose el diseño no experimental transeccional. La población estuvo conformada por cinco informantes claves encargados del desarrollo de programas ambientales y 137 familias del área en estudio; como muestra se seleccionó la totalidad de los informantes y 102 familias, a quienes se les aplicó un guión de entrevista y un cuestionario, respectivamente, validados mediante la técnica juicios de expertos y obteniéndose un coeficiente Alfa de Cronbach de 0.97 indicativo de una confiabilidad muy alta. Los resultados evidencian que en la comunidad poco se practican valores conservacionistas, como consecuencia a la no presencia de líderes vecinales que fomenten estos valores, además, hay una exigua participación comunitaria y universitaria en materia ambiental. Por tanto, se recomienda la elaboración del modelo de gestión ambiental basado en valores conservacionistas para contribuir en el proceso integración universidad comunidad y así consolidar la formación de un individuo con conciencia conservacionista
Date
2012
Type
Article
Copyright/License
With permission of the license/copyright holder
Collections
Globethics Library Submissions

entitlement

 
DSpace software (copyright © 2002 - 2025)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.