• English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • português (Brasil)
    • Bahasa Indonesia
    • русский
    • العربية
    • 中文
  • English 
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • português (Brasil)
    • Bahasa Indonesia
    • русский
    • العربية
    • 中文
  • Login
View Item 
  •   Home
  • OAI Data Pool
  • OAI Harvested Content
  • View Item
  •   Home
  • OAI Data Pool
  • OAI Harvested Content
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of the LibraryCommunitiesPublication DateTitlesSubjectsAuthorsThis CollectionPublication DateTitlesSubjectsAuthorsProfilesView

My Account

Login

The Library

AboutNew SubmissionSubmission GuideSearch GuideRepository PolicyContact

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors

Variables predictoras de la satisfacción con la vida en personas mayores que participan en programas formales de aprendizaje

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Author(s)
Sánchez Sánchez, Francisco Javier
Contributor(s)
Pinazo Hernándis, Sacramento
Tomás Miguel, José Manuel
Màster en Atenció Sociosanitària a la Dependència
Keywords
lifelong learning
programa universitario de mayores
modelo de ecuaciones estructurales
envejecimiento con éxito
aprendizaje a lo largo de la vida
UNESCO::PSICOLOGÍA::Psicología de la vejez ::Senectud
UNESCO::SOCIOLOGÍA::Cambio y desarrollo social::Servicios sociales
UNESCO::PEDAGOGÍA::Organización y planificación de la educación::Educación de adultos

Full record
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12424/2557584
Online Access
http://hdl.handle.net/10550/59482
Abstract
Este estudio tiene como objetivo conocer la relación entre diferentes variables demográficas y el bienestar y satisfacción con la vida, y evaluar la capacidad predictora de la satisfacción con la vida en una muestra de personas mayores que participan en el Programa Universitario para Personas Mayores de la Universidad de Valencia. La OMS define envejecimiento activo y sano como el proceso de optimizar oportunidades para la salud y la participación. El modelo de envejecimiento exitoso propone el compromiso activo con la vida, a través del mantenimiento de relaciones interpersonales y de las actividades productivas. El aprendizaje en la vejez tiene un impacto positivo en el envejecimiento. Un aspecto fundamental de la vida de las personas es la relación que mantienen con otras personas. Se realizó un estudio transversal a una muestra de 598 alumnos del programa Unimajors, con edades entre 50 y 80 años (M=63.46, DT=6.20), con un cuestionario que recogía información sociodemográfica, de salud, y de variables psicológicas: bienestar, apoyo, soledad, depresión y satisfacción con la vida. Se validó para esta muestra el cuestionario LSNS-R que mide red social. Se analizó las variables con contraste multivariados MANOVA y ANOVA. Los resultados mostraron que las escalas utilizadas cumplían los criterios generales de consistencia y validez. Se utilizó un modelo de ecuaciones estructurales que mostró un ajuste aceptable entre los datos y el modelo inicial.
Date
2018-06-11
Type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
Identifier
oai:www.tdx.cat:10803/585309
http://hdl.handle.net/10550/59482
Collections
OAI Harvested Content

entitlement

 
DSpace software (copyright © 2002 - 2023)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.