Contribució dels equipaments d'educació ambiental a les sortides escolars de l'educació primària
Author(s)
Heras Colàs, RaquelContributor(s)
Medir i Huerta, Rosa M., 1961-Junyent i Pubill, Mercè
Universitat de Girona. Institut de Recerca Educativa
Keywords
Educació ambientalEnvironmental education
Educación ambiental
Educació primària
Primary education
Educación primaria
Sortides escolars
School trips
Salidas escolares
Equipaments d'educació ambiental
Environmental education centre
Centros de educación ambiental
Compromís ambiental
Environmental commitment
Compromiso ambiental
Educació no-formal
Non-formal education
Educación no formal
374
504
Full record
Show full item recordOnline Access
http://hdl.handle.net/10803/276180Abstract
Aquest treball explora i aprofundeix en com s’integren les activitats que ofereixen els equipaments d’educació ambiental –entitats de l’àmbit educatiu no formal que es troben en espais naturals protegits–, en les escoles de l’educació primària. Per fer-ho, s’empra la metodologia de recerca qualitativa, d’estudi de cas, des d’un paradigma interpretatiu. Els instruments per a la recollida de dades són fonamentalment entrevistes semiestructurades individuals –adreçades als educadors dels equipaments i als mestres– i en petits grups –adreçades als escolars de sisè curs–. Els resultats indiquen l’existència de projectes de llarga durada en els quals les sortides es treballen i estan ben integrades, i que disposen d’elements favorables a l’educació ambiental, com ara la metodologia de treball per projectes o altres afins. Les escoles, a més de recolzar-se en les propostes dels equipaments, impliquen altres agents i destaca la contribució d’aquestes sortides al compromís ambiental i a la cohesió social.This piece of work explores and examines how the activities provided by environmental education centres -non-formal education organizations that operate in protected natural areas- are integrated in primary education schools. 
 A qualitative case study methodological approach has been used, and all the process has been understood from an interpretive paradigm. The instruments for data collection have been basically single semi-structured interviews aimed at educators of environmental education centres and school teachers, and focus groups aimed at school children in their sixth year. 
 Results indicate the existence of long-term projects in which the outdoor activities in nature are well integrated. These projects have favourable environmental education elements, such as the project work pedagogy or others related. Schools, besides relying on the proposals of environmental education centres, also involve other stakeholders. Results also highlight the contribution of these field trips to children emotional relationship with nature and social cohesion in multicultural contexts.
Date
2014-06-23Type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesisIdentifier
oai:www.tdx.cat:10803/276180Gi. 1379-2014
http://hdl.handle.net/10803/276180
Copyright/License
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Contribució dels equipaments d'educació ambiental a les sortides escolars de l'educació primàriaMedir i Huerta, Rosa M.; Junyent i Pubill, Mercè; Universitat de Girona. Institut de Recerca Educativa; Heras Colàs, Raquel (Universitat de Girona, 2014-09-01)Aquest treball explora i aprofundeix en com s’integren les activitats que ofereixen els equipaments d’educació ambiental –entitats de l’àmbit educatiu no formal que es troben en espais naturals protegits–, en les escoles de l’educació primària. Per fer-ho, s’empra la metodologia de recerca qualitativa, d’estudi de cas, des d’un paradigma interpretatiu. Els instruments per a la recollida de dades són fonamentalment entrevistes semiestructurades individuals –adreçades als educadors dels equipaments i als mestres– i en petits grups –adreçades als escolars de sisè curs–. Els resultats indiquen l’existència de projectes de llarga durada en els quals les sortides es treballen i estan ben integrades, i que disposen d’elements favorables a l’educació ambiental, com ara la metodologia de treball per projectes o altres afins. Les escoles, a més de recolzar-se en les propostes dels equipaments, impliquen altres agents i destaca la contribució d’aquestes sortides al compromís ambiental i a la cohesió social.
-
Contribució dels equipaments d'educació ambiental a les sortides escolars de l'educació primàriaUniversitat de Girona. Institut de Recerca Educativa; Heras Colàs, Raquel (Universitat de Girona, 2014-06-23)Aquest treball explora i aprofundeix en com s’integren les activitats que ofereixen els equipaments d’educació ambiental –entitats de l’àmbit educatiu no formal que es troben en espais naturals protegits–, en les escoles de l’educació primària. Per fer-ho, s’empra la metodologia de recerca qualitativa, d’estudi de cas, des d’un paradigma interpretatiu. Els instruments per a la recollida de dades són fonamentalment entrevistes semiestructurades individuals –adreçades als educadors dels equipaments i als mestres– i en petits grups –adreçades als escolars de sisè curs–. Els resultats indiquen l’existència de projectes de llarga durada en els quals les sortides es treballen i estan ben integrades, i que disposen d’elements favorables a l’educació ambiental, com ara la metodologia de treball per projectes o altres afins. Les escoles, a més de recolzar-se en les propostes dels equipaments, impliquen altres agents i destaca la contribució d’aquestes sortides al compromís ambiental i a la cohesió social.
-
Contribució dels equipaments d'educació ambiental a les sortides escolars de l'educació primàriaMedir i Huerta, Rosa M.; Junyent i Pubill, Mercè; Universitat de Girona. Institut de Recerca Educativa; Heras Colàs, RaquelAquest treball explora i aprofundeix en com s’integren les activitats que ofereixen els equipaments d’educació ambiental –entitats de l’àmbit educatiu no formal que es troben en espais naturals protegits–, en les escoles de l’educació primària. Per fer-ho, s’empra la metodologia de recerca qualitativa, d’estudi de cas, des d’un paradigma interpretatiu. Els instruments per a la recollida de dades són fonamentalment entrevistes semiestructurades individuals –adreçades als educadors dels equipaments i als mestres– i en petits grups –adreçades als escolars de sisè curs–. Els resultats indiquen l’existència de projectes de llarga durada en els quals les sortides es treballen i estan ben integrades, i que disposen d’elements favorables a l’educació ambiental, com ara la metodologia de treball per projectes o altres afins. Les escoles, a més de recolzar-se en les propostes dels equipaments, impliquen altres agents i destaca la contribució d’aquestes sortides al compromís ambiental i a la cohesió social.