• English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • português (Brasil)
    • Bahasa Indonesia
    • русский
    • العربية
    • 中文
  • English 
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • português (Brasil)
    • Bahasa Indonesia
    • русский
    • العربية
    • 中文
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Journals AtoZ
  • Revista Brasileira de Educação Médica
  • View Item
  •   Home
  • Journals AtoZ
  • Revista Brasileira de Educação Médica
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of the LibraryCommunitiesPublication DateTitlesSubjectsAuthorsThis CollectionPublication DateTitlesSubjectsAuthorsProfilesView

My Account

Login

The Library

AboutNew SubmissionSubmission GuideSearch GuideRepository PolicyContact

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors

Programa de educação pelo trabalho para a saúde nas escolas: percepção dos pais

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Author(s)
Pereira,Valeriana Valadares
Guimarães,Denise Alves
Lopes,Marcelo Donizete
Pereira,Viviane Valadares
Rennó,Heloiza Maria Siqueira
Silva,Eduardo Sergio da
Keywords
Educação Médica
Educação em Saúde
Promoção da Saúde
Saúde da Criança
Capacitação Profissional

Full record
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12424/7889
Online Access
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-55022013000400010
Abstract
As atividades de educação em saúde no ambiente escolar são práticas de promoção da saúde indutoras de processos de transformação coletiva que incidem sobre as condições de vida da população. Este estudo objetiva analisar a percepção dos pais/responsáveis de escolas de ensino fundamental público quanto à participação dos acadêmicos universitários em ações de educação em saúde do Programa de Educação pelo Trabalho para Saúde (PET). Trata-se de uma pesquisa qualitativa e descritiva, realizada mediante aplicação de questionários a pais/responsáveis de escolares de seis a 14 anos em duas escolas de ensino fundamental públicas. Foram aplicados cem questionários que levantaram dados sobre a participação dos acadêmicos em atividades de educação em saúde e sua contribuição para a formação dos profissionais de saúde. A análise dos dados foi realizada seguindo-se o referencial da análise de conteúdo. Os resultados da pesquisa permitem afirmar que os pais/responsáveis pelos escolares avaliam que as atividades de educação em saúde desenvolvidas por acadêmicos nas escolas contribuíram para a melhoria da qualidade de atenção à saúde na comunidade escolar e para a formação do futuro profissional de saúde.
Date
2013-12-01
Type
info:eu-repo/semantics/article
Identifier
oai:scielo:S0100-55022013000400010
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-55022013000400010
Copyright/License
info:eu-repo/semantics/openAccess
Collections
Revista Brasileira de Educação Médica

entitlement

 
DSpace software (copyright © 2002 - 2023)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.